Πέντε δήμαρχοι από την Περιφέρεια αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους

Κυριακή, 28 Σεπτεμβρίου 20140 σχόλια

http://www.protothema.gr/Images/ImageHandler.ashx?m=AnchoredFit&f=ZmlsZXMvMS8yMDE0LzA5LzI1LzVlcGl4LmpwZw%3d%3d&t=635472569353460201&w=820&h=457&a=Center
Επειδή Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, απευθυνθήκαμε σε πέντε νέους δημάρχους από την Περιφέρεια της χώρας, προκειμένου να κωδικοποιήσουν τις προκλήσεις και τις προτεραιότητές τους για τον τόπο τους, για τα επόμενα πέντε χρόνια

Επειδή Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα, απευθυνθήκαμε σε πέντε νέους δημάρχους από την Περιφέρεια της χώρας, προκειμένου να κωδικοποιήσουν τις προκλήσεις και τις προτεραιότητές τους για τον τόπο τους, για τα επόμενα πέντε χρόνια.

Συνομιλήσαμε με δημάρχους τριών μεγάλων πόλεων (Αγρίνιο, Ιωάννινα, Ρόδος -ο καθένας για διαφορετικούς λόγους, αλλά και με δύο δημάρχους που εκπροσωπούν μικρότερους δήμους-, με τη δική τους όμως ξεχωριστή σημασία.

Ο κοινός τόπος των προτεραιοτήτων τους φαίνεται πως συμπυκνώνεται σε λέξεις και φράσεις όπως «ανάπτυξη», «καταπολέμηση της γραφειοκρατίας», «οικονομική εξυγίανση», «νέα κοινωνική πολιτική».

Πώς θα τα πετύχουν αυτά; Βασικό εργαλείο για την επίτευξη των στόχων, όπως διαπιστώνουν, είναι η ενδυνάμωση και η ενίσχυση της εξωστρέφειας των δημοτικών οργανισμών.

Τι σημαίνει εξωστρέφεια για τον καθένα; 

Για τον Γ. Παπαναστασίου, δήμαρχο Αγρινίου, το άλλοτε κέντρο του καπνού, σημαίνει  έμφαση στην ευρωπαϊκή χρηματοδότηση «για την ανάδειξη μιας νέας επιχειρηματικότητας που κρύβεται πίσω από τον φυσικό πλούτο της περιοχής».

Από την άλλη, ο δήμαρχος των Ιωαννιτών Θ. Μπέγκας, στοχεύει στην προβολή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής (Λίμνη, Βουνό) για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. 

Στο ίδιο κλίμα και ο Δήμαρχος της Ρόδου κ. Χατζηδιάκος -ενός εκ των υψηλότερων σε επισκέψεις τουριστικό προορισμό- ο οποίος κάνει λόγο για αναβάθμιση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.

Ο Γ. Κουκουδάκης από το «ιστορικό» νησί της Ύδρας αναδεικνύει το ζήτημα των υποδομών και της σύνδεσης της περιοχής με την πρωτεύουσα.

Τέλος, ο Γ. Στεφανάκης από το Δήμο του Οροπεδίου Λασιθίου, που βρίσκεται στα Δυτικά του Αγίου Νικολάου Κρήτης, έχει ως στόχο να μετατρέψει σε ένα πολύ δυνατό brand name τη «γενέθλια γη» του Δία. 


- Γιώργος Παπαναστασίου (Δήμαρχος Αγρινίου). Με όπλα την Τριχωνίδα και τον Αχελώο

«Κάθε αρχή και δύσκολη» λέει η παροιμία και σε ό,τι αφορά τη νέα δημοτική Αρχή Αγρινίου είναι… ακόμα πιο δύσκολη, αφού χωρίς κανένα περιθώριο χρόνου, πρέπει να αντιπαλέψουμε και να υπερνικήσουμε τις χρόνιες αδυναμίες και τα χρόνια ελλείμματα που αντιμετωπίζει ο δήμος μας. Οι προτεραιότητες είναι πολλές και εξίσου σημαντικές. Ομαδοποιώντας τις, μπορώ επιγραμματικά να σταθώ σε δύο – τρία σημεία:

Το πρώτο αφορά την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών του δήμου και την μεγιστοποίηση των υπηρεσιών που παρέχουν στους πολίτες. Δηλαδή, την βελτίωση της καθημερινότητας. Η επιδίωξή μας για μία στιβαρή δημοτική «μηχανή» που να απαντάει στις απαιτήσεις της κοινωνίας του Αγρινίου, προσκρούει στην οικονομική αδυναμία και σε ορισμένες χρόνιες στρεβλώσεις. Ωστόσο, έχουμε σχέδιο αλλά και εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους του δήμου. Πιστεύω πως πολύ σύντομα, ο δήμος Αγρινίου μπορεί να μετατραπεί σε πρότυπο λειτουργίας και εξυπηρέτησης των αναγκών του πολίτη, εφόσον όλοι, με πρώτο εμένα, εργαστούμε σκληρά προς αυτή την κατεύθυνση.

Το δεύτερο σημείο είναι μεγιστοποίηση της εξωστρέφειας του Αγρινίου. Επί χρόνια, ανεχτήκαμε τον ρόλο του κομπάρσου. Δηλαδή, ενός μίζερου αστικού κέντρου της ελληνικής ενδοχώρας, χωρίς συγκεκριμένο χαρακτήρα, χωρίς αξιοσημείωτη και γνωστή παραγωγή, χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος για να το επισκεφθεί κάποιος. Το Αγρίνιο θα αναδείξει τα πλεονεκτήματά του και στα επόμενα χρόνια, θα ανασυγκροτήσει την παραγωγή, αλλά και την μορφή του. Ήδη σχεδιάζουμε ένα πλέγμα δράσεων που θα μας βγάλει… από το «καβούκι μας». Θέλουμε ένα Αγρίνιο «ανοικτό» και συνεργάσιμο με άλλους δήμους της Ελλάδας και της Ευρώπης, που να έλκει προγράμματα  δράσεις, και επενδυτές, που να ενσωματώνει δοκιμασμένες καλές ιδέες και ταυτόχρονα, να αναδεικνύει τα προϊόντα και την επιχειρηματικότητά του, τον κρυμμένο πολιτισμικό πλούτο του, αλλά και το σπάνιο φυσικό τοπίο που του προικοδότησαν, ο Αχελώος,  και η λίμνη Τριχωνίδα .

Τέλος, το τρίτο σημείο είναι ο εξορθολογισμός των οικονομικών και η εξυγίανση του δήμου. Έχουμε ξεκινήσει απογραφή, προκειμένου να καταλάβουμε που βρισκόμαστε και τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά όμως πιστεύουμε πως με νοικοκύρεμα και τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων, θα βελτιώσουμε τις δυνατότητές μας. Και επιπλέον, θα θέσουμε ως στόχο μία νέα οικονομική στρατηγική, που θα αποσκοπεί στην εισροή εσόδων από διάφορες πηγές, όπως για παράδειγμα η αξιοποίηση κοινοτικών πόρων που διατίθενται για δράσεις ανάπτυξης και συνεργασίας των δήμων, εντός ή και εκτός του ΕΣΠΑ.


- Θωμάς Μπέγκας (Δήμαρχος Ιωαννιτών): Στοίχημα η Λίμνη και το Αεροδρόμιο

Η πορεία που ακολουθήσαμε επί δεκαετίες στη χώρα και στην αυτοδιοίκηση, μας οδήγησε σε πολλά αδιέξοδα. Χρειάζονται δημιουργικές ανατροπές και μεταρρυθμίσεις και είναι θέμα επιβίωσης να αναπτύξουμε μια νέα αντίληψη που θα επιδιώκει και θα διεκδικεί λύσεις  στα προβλήματα της καθημερινότητας των πολιτών και στο μεγάλο σύγχρονο πρόβλημα της ανεργίας. Χρειάζονται νέες μορφές συμμετοχικής, δημοκρατικής διακυβέρνησης και αξιοποίησης αναπτυξιακών πρωτοβουλιών.

Πέρα από την κεντρική χάραξη της πολιτικής στην Ελλάδα, που αναμφισβήτητα έχει πολλές ανεπάρκειες και πολλά στρεβλά, που συσσωρεύουν προβλήματα και στους Δήμους και στην κοινωνία, εμείς ως νέα Δημοτική Αρχή, καλούμαστε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε πολιτικές που θα ανακουφίζουν την κοινωνία και κυρίως τους αδύναμους, αλλά και ταυτόχρονα θα δημιουργούν διεξόδους.

Στο επίκεντρο των πολιτικών μας, της πρακτικής μας πρέπει να είναι ο άνθρωπος. Ο πολίτης που δοκιμάζεται στις σημερινές δύσκολες συνθήκες.

- Η κοινωνική πολιτική, ο Δήμος της ανθρωπιάς και της αλληλεγγύης είναι η στρατηγική μας επιλογή και απόλυτη προτεραιότητα μας. Όχι μόνο συνεχίζουμε τις κοινωνικές δομές που έχουν αναπτυχθεί την προηγούμενη τριετία στο Δήμο Ιωαννιτών, αλλά επιδιώκουμε την ενίσχυση και τη διεύρυνση τους, καθώς και την πιο ενεργητική συνεργασία με δίκτυα αλληλεγγύης και πρωτοβουλίες πολιτών που αναπτύσσουν και στο δήμο μας αξιοπρόσεκτη δράση.

- Η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών αξιοποιώντας κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο είναι κορυφαίος στόχος. Οι κεντρικές πολιτικές και ο υπερδανεισμός του παρελθόντος έχουν στερήσει από το Δήμο μας πόρους ζωτικής σημασίας στον τομέα αυτό. Οφείλουμε να καταβάλουμε κάθε προσπάθεια να καλύψουμε τα κενά.

Η δεύτερη μεγάλη στρατηγική μας επιλογή είναι αυτό που περιγράφουμε ως το Δήμο Αναπτυξιακό Στρατηγείο. Χρειάζεται αναπροσδιορισμός του ρόλου του Δήμου σε σχέση με αυτό που γνωρίζαμε έως σήμερα.  Στις συνθήκες που βιώνουμε  χρειάζεται να οικοδομήσουμε μια νέα αυτοδιοίκηση που να λειτουργεί ως ανάχωμα στις κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες της κρίσης.

Μπορεί όμως ο Δήμος στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου, να αναλάβει πρωτοβουλίες και δράσεις που θα δημιουργούν το αναπτυξιακό περιβάλλον για να υπάρξουν νέες θέσεις εργασίας  στον πρωτογενή τομέα, στη μεταποίηση, στον τουρισμό και στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα που συναντάμε σε κάθε σημείο του Δήμου μας.

Δεν χρειάζεται να αναφέρω πλεονεκτήματα που έχουνε τα Γιάννενα και η ευρύτερη περιοχή του νομού. Η λίμνη Παμβώτιδα, τα ποτάμια, τα βουνά, οι παραδοσιακοί οικισμοί. Όλα όσα μπορούν να προσφέρουν μια ευρεία γκάμα εμπειριών στο επισκέπτη και δίνουν τη δυνατότητα στην περιοχή να καταστεί επίκεντρο διαφόρων μορφών τουρισμού, από τον αθλητικό μέχρι τον θρησκευτικό τουρισμό.  

Εδώ το «στοίχημα» είναι διπλό. Αφορά καταρχήν εμάς τους ίδιους. Γιατί μια αποτελεσματική τουριστική πολιτική μπορεί να προχωρήσει στη βάση ενός οργανωμένου σχεδίου που κινητοποιεί όλους τους εμπλεκόμενους – από την Αυτοδιοίκηση μέχρι τους επαγγελματίες- θέτει συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους και χρονοδιαγράμματα και δεν εξαντλείται στα συνηθισμένα «εργαλεία» που χρησιμοποιούμαι συνήθως. (π.χ. τη συμμετοχή σε μια έκθεση ή την έκδοση ενός τουριστικού φυλλαδίου).

Αφορά όμως και την πολιτεία κι εδώ υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες κι ευθύνες. Μια ολοκληρωμένη τουριστική στρατηγική απαιτεί ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο Αεροδρόμιο στα Γιάννενα. Το έργο εκσυγχρονισμού του Αεροδρομίου όχι μόνο καρκινοβατεί αλλά και δεν είναι ολοκληρωμένο κατά την δική μας εκτίμηση. Όπως και το Ρυθμιστικό του Λεκανοπεδίου και το Προεδρικό Διάταγμα Λίμνη Παμβώτιδας, έχουν εξελιχθεί σε πολυετές «σήριαλ».


- Φώτης Χατζηδιάκος (Δήμαρχος Ρόδου). Ενδυνάμωση των τουριστικών υπηρεσιών

Η Ρόδος, το νησί των Ιπποτών, και του μοναδικού μνημείου παγκόσμιας κληρονομιάς, την Μεσαιωνική πόλη, διαθέτει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα. Στόχος μας είναι η ανάδειξη και η περαιτέρω αξιοποίηση τους.

Οι άμεσες προτεραιότητες μας έχουν επίκεντρο τον άνθρωπο, είναι συνυφασμένες με τις ιδιαιτερότητες και τα τοπικά μας χαρακτηριστικά και αποσκοπούν στη βελτίωση και αναβάθμιση των συνθηκών διαβίωσης των συμπολιτών μας καθώς και στην οικονομική ανάπτυξη του Δήμου Ρόδου.

Ο τουρισμός αποτελεί βασικό κεφάλαιο για τον τόπο μας. Η πλούσια πολιτιστική μας κληρονομιά, τα τοπία μοναδικού φυσικού κάλλους, καθώς και η ισχυρή μας τουριστική υποδομή καθιστούν την Ρόδο τη ναυαρχίδα του Ελληνικού τουρισμού. Στόχος μας είναι η περαιτέρω ενδυνάμωση, διαφοροποίηση και εμπλουτισμός των προσφερόμενων τουριστικών μας υπηρεσιών δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στον θαλάσσιο τουρισμό, στον τουρισμό κρουαζιέρας, στα σκάφη αναψυχής, στις μαρίνες και στα υδατοδρόμια.

Αλληλένδετη με την ανάπτυξη του τουρισμού είναι η αναβάθμιση της εικόνας της πόλης και γενικότερα του νησιού της Ρόδου. Στόχος μας είναι η υλοποίηση των απαραίτητων κυκλοφοριακών, συγκοινωνιακών και αισθητικών παρεμβάσεων και αναπλάσεων, οι οποίες θα συμβάλλουν στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας. Θέλουμε οι συμπολίτες και οι επισκέπτες μας να ζουν και να κυκλοφορούν σε μια πόλη φιλική προς τον άνθρωπο, σε μια πόλη καθαρή και περιποιημένη, σε μια πόλη με ελεύθερους δημόσιους χώρους και πάρκα.

Η τρίτη άμεση προτεραιότητα μας είναι η αξιοποίηση της δημοτικής μας περιουσίας. Ο σωστός σχεδιασμός και προγραμματισμός αξιοποίησης της ακίνητης δημοτικής περιουσίας, εν μέσω της παρούσας οικονομικής συγκυρίας και της συνεχούς μείωσης των κρατικών χρηματοδοτήσεων, θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για τον Δήμο, προς όφελος πάντοτε των συμπολιτών μας και σύμφωνα με τις επιταγές και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας.


- Γιώργος Κουκουδάκης (Δήμαρχος Ύδρας).  Ανάπτυξη Υποδομών για προβολή του νησιού

Η Ύδρα είναι ένα μοναδικό Νησί όχι μόνο λόγω της ανυπαρξίας αυτοκίνητου και οποιασδήποτε άλλης μορφής μηχανοκίνητου τροχοφόρου αλλά και λόγω της τεράστιας ιστορίας του και της σπάνιας φυσικής και αρχιτεκτονικής του ομορφιάς. Ως νέα δημοτική αρχή του Νησιού πιστεύουμε ότι βάσει αυτών των ιδιαιτεροτήτων θα πρέπει να θέσουμε τις προτεραιότητες μας. Αυτό για εμάς σημαίνει τρία βασικά πράγματα. Πρώτον την προώθηση της Ύδρας ως αποκλειστικού τουριστικού προορισμού τόσο σε διεθνές όσο και εθνικό επίπεδο. Δεύτερον την ενίσχυση όλων των βασικών υποδομών του Νησιού και τρίτον την βελτίωση της καθημερινότητας του Δημότη. Στο πλαίσιο επίτευξης αυτών των στόχων προωθούμε την διεθνή προβολή του Νησιού μας δίνοντας ταυτόχρονα έμφαση στην διοργάνωση ποιοτικών πολιτιστικών εκδηλώσεων και στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού. Την ίδια στιγμή προωθούμε την υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομής όπως αυτό του βιολογικού καθαρισμού. Τέλος αγωνιζόμαστε για την βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη με προγράμματα προώθησης και ενίσχυσης της απασχόλησης των νέων, με ενέργειες για καλύτερη και πιο οικονομική ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ύδρας με τον Πειραιά και την μείωση των αδικαιολόγητα υψηλών αντικειμενικών αξιών των ακινήτων του Νησιού μας από τις οποίες εκπορεύεται ιδιαίτερα υψηλή φορολόγηση. Σε αυτή την προσπάθεια η συμπαράσταση των συμπολιτών μας και της πολιτείας κρίνεται απολύτως απαραίτητη.


- Γιάννης Στεφανάκης (Οροπέδιο Λασιθίου) Η γενέθλια γη του Δία

Όραμά μου ως νέος Δήμαρχος είναι να εξασφαλίσω τις απαραίτητες συνθήκες ώστε να προσελκύσω νέους ανθρώπους και να δημιουργήσω σύγχρονα κίνητρα ενασχόλησης στον πρωτογενή τομέα, την μεταποίηση και τον τουρισμό. Ως Δήμαρχος θέλω να κάνω ένα πρωτοποριακό για τον τόπο πολιτικό γάμο, να παντρέψω τον πρωτογενή τομέα με τον τουρισμό.

Μαζί με μία ομάδα νέων συνεργατών έχουμε τους εξής στόχους : το  2019 να έχουμε 500.000 επισκέπτες, η οικονομική αξία της Γής του Οροπεδίου να πλησιάσει την συναισθηματική, οι νέοι να καίγονται να έρθουν να ζήσουν μόνιμα στην γενέθλια Γη του Δία και τα προϊόντα του Λασιθίου να έχουν ένα πολύ δυνατό brand name.

Το όραμα και το πλάνο δημιουργίας μας είναι αποτυπωμένο και συγκεκριμένο:

Η καθημερινότητα σε προτεραιότητα, η αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δήμου απαραίτητη, οι δράσεις για την εξωστρέφεια είναι στην καθημερινή μας ατζέντα. Μόνο μέσα από δράσεις καθολικής συμμετοχής όλων των πολιτών, θα καταφέρουμε ακόμα και την επαναφορά της παραδοσιακής εικόνας με τους ανεμόμυλους να ασπρίζουν τον Λασιθιώτικο κάμπο.

 Άλλωστε το μοντέλο συμμετοχικής δημοκρατίας που πρεσβεύουμε το έχουμε κάνει πράξη μέσα από το portal www.mylasithi.eu με κάλεσμα συμμετοχής προς όλους τους πολίτες. Όλα τα παραπάνω αποτελούν προτεραιότητες που θέλουν κόπο αλλά και τρόπο. Χωρίς πίεση όλα θα γίνουν «όμορφα, όμορφα και δημιουργικά»

Η μόνη πίεση που νιώθουμε είναι από την προάσπιση των συμφερόντων του τόπου και των ανθρώπων του Οροπεδίου Λασιθίου.protothema.gr


Share this article :
 
Creation Template: ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS |
Copyright © 2011. ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS