Σε οριακή κατάσταση βρίσκεται η λειτουργία του Μετρό, λόγω έλλειψης προσωπικού. Τα σημερινά εγκαίνια του σταθμού της Αγίας Παρασκευής,
πραγματοποιούνται
κυριολεκτικά με λύσεις ανάγκης, καθώς δεν είναι υπερβολή αν ειπωθεί ότι δεν περισσεύει κανείς. Όπως επισημαίνει το σωματείο των εργαζομένων στην Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), οι εργαζόμενοι καλούνται να εργαστούν στα ρεπό τους, αλλά και να κάνουν υπερωρίες για να βγει η δουλειά. «Κανονικά με το κυλιόμενο βαρδολόγιο θα έπρεπε οι εργαζόμενοι να δουλεύουν έξι μέρες και να παίρνουν δύο ρεπό, έτσι ώστε να ξεκουράζονται. Δυνατότητα για άδεια στους εργαζόμενους στο σύστημα (οδηγούς, υπεύθυνους σταθμών και εκδότες εισιτηρίων) υπό αυτές τις συνθήκες, δεν υπάρχει».
κυριολεκτικά με λύσεις ανάγκης, καθώς δεν είναι υπερβολή αν ειπωθεί ότι δεν περισσεύει κανείς. Όπως επισημαίνει το σωματείο των εργαζομένων στην Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ), οι εργαζόμενοι καλούνται να εργαστούν στα ρεπό τους, αλλά και να κάνουν υπερωρίες για να βγει η δουλειά. «Κανονικά με το κυλιόμενο βαρδολόγιο θα έπρεπε οι εργαζόμενοι να δουλεύουν έξι μέρες και να παίρνουν δύο ρεπό, έτσι ώστε να ξεκουράζονται. Δυνατότητα για άδεια στους εργαζόμενους στο σύστημα (οδηγούς, υπεύθυνους σταθμών και εκδότες εισιτηρίων) υπό αυτές τις συνθήκες, δεν υπάρχει».
Ήδη υπάρχουν καταγγελίες για περιπτώσεις υπεύθυνων σταθμών που δουλεύουν σερί δύο βδομάδες για να μπορέσουν να βγουν οι βάρδιες! Ακόμα και ο ίδιος ο πρόεδρος της ΑΜΕΛ, κ. Σαράντης Μιχαλόπουλος, παραδέχεται του λόγου το αληθές: «Από τα 116 ρεπό που δίναμε τον χρόνο στους οδηγούς, αναγκαστήκαμε να υποχωρήσουμε στα 104. Προχωρήσαμε σε ανακατανομές δρομολογίων για να λειτουργήσει ο νέος σταθμός. Η κατάσταση ασφαλώς είναι οριακή. Αν επρόκειτο να δοθεί και δεύτερος σταθμός σε λειτουργία θα είχαμε μεγάλη δυσκολία να τον στελεχώσουμε με προσωπικό».
Η διοίκηση της ΑΜΕΛ έχει προκηρύξει εσωτερικό διαγωνισμό για θέσεις υπεύθυνων σταθμού, σε μια προσπάθεια να καλυφθεί το πρόβλημα με μετακινήσεις εκ των έσω. Όμως, παρά τη θετική ανταπόκριση των εργαζομένων, η υποχρεωτική εκπαίδευσή τους, καθυστερεί την ενσωμάτωσή τους στο σύστημα λειτουργίας του Μετρό. Από την άλλη, η ΑΜΕΛ προσδοκά ότι η προγραμματισμένη συγχώνευση των μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικός) θα οδηγήσει σε μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού και έτσι θα καλυφθούν τα κενά και θα μπορούν να στελεχωθούν επαρκώς οι μελλοντικοί σταθμοί.
Οι συνδικαλιστές του Μετρό πάντως, εκφράζουν ανοιχτά την απορία τους για τα κενά λειτουργίας στο σύστημα, λίγους μήνες αφού η διοίκηση της ΑΜΕΛ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών, προχώρησε σε μη ανανέωση συμβάσεων ορισμένου χρόνου, για 276 εργαζόμενους. «Πώς είναι δυνατόν να βλέπεις ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού και να αρνείσαι την ανανέωση συμβάσεων εργασίας», διερωτώνται εύλογα. «Οι περισσότεροι από αυτούς τους εργαζόμενους είχαν εκπαιδευτεί και είχαν ενταχθεί στο σύστημα λειτουργίας και τώρα που απομακρύνθηκαν φαίνεται πόσο μεγάλο είναι το κενό που έχουν αφήσει», σημειώνουν οι συνδικαλιστές.
Πηγή: newsbomb