Επανεκκίνηση τον Απρίλιο με "ψαλίδισμα" της Ολυμπίας και της Ιονίας Οδού

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 20120 σχόλια

Επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους τον ερχόμενο Απρίλιο αναμένει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομομών Μεταφορών και Δικτύων.
Η ηγεσία του ανακοίνωσε πως ολοκληρώθηκε με επιτυχία η διαπραγμάτευση του υπουργείου με τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες των πέντε αυτοκινητοδρόμων και πως ξεκινά αμέσως το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης με τις δανείστριες τράπεζες και την Κομισιόν. «Το πρώτο ημίχρονο ολοκληρώθηκε θετικά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης. Το δεύτερο μέρος της διαπραγμάτευσης υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί στα τέλη του Φεβρουαρίου και μέσα στον Απρίλιο θα ξαναρχίσουν οι εργασίες.
Όπως έγινε γνωστό, δεν θα γίνουν νέες συμβάσεις, ωστόσο, για οικονομικούς λόγους, αλλά και επειδή προέκυψαν προβλήματα, τεχνικής φύσεως, αποφασίστηκε η Ολυμπία Οδός να φθάσει άμεσα μέχρι την Πάτρα, ενώ το υπόλοιπο περίπου 20% του έργου, μέχρι την Τσακώνα, θα μετατεθεί για δύο-τρία χρόνια μετά. Το ίδιο θα συμβεί και με τον Ε – 65, με το τμήμα Τρικάλων – Γρεβενών. Η ολοκλήρωσή του θα μετατεθεί για δύο – τρία χρόνια μετά.
Ωστόσο, όπως διαβεβαίωσε ο υπουργός, όλα τα τμήματα θα ολοκληρωθούν και δεν αλλάζει ο αρχικός σχεδιασμός του έργου. Επίσης, διευκρινίστηκε πως δεν αλλάζει η πολιτική των διοδίων όπως έχει συμφωνηθεί.
Σε συνέντευξη τύπου ο Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών κος Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε την συμφωνία με τις εταιρείες παραχώρησης για την επανεκκίνηση των έργων στους 4 αυτοκινητόδρομους δημιουργώντας ανάμεικτα συναισθήματα καθώς οι δρόμοι θα ξεκινήσουν και πάλι μερικώς «κουρεμένοι» καθώς θα κατασκευαστεί το 80% του συνολικού μήκους και των 4 οδικών αξόνων.

H υλοποίηση του υπόλοιπου 20%, που έχει "κολλήσει" λόγω προσφυγών στο ΣτΕ ή δεν έχει ακόμη ξεκινήσει να υλοποιείται, θα μετατεθεί έως και τρία χρόνια.
Ανάμεσα στα τμήματα που "κουρεύονται" είναι και το Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.
Όπως είπε ο κ. Κ. Χατζηδάκης έχει ήδη αρχίσει το β΄ ημίχρονο δηλαδή οι διαπραγματεύσεις με τις 43 ελληνικές και ξένες τράπεζες που συμμετέχουν στη χρηματοδότηση των έργων. Σε κάποιους από τους οδικούς άξονες μένουν "γκρίζα" σημεία, ενώ μέλη των κοινοπραξιών κατασκευής αντιδρούν στις περιοπές του φυσικού αντικειμένου.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.gr και του euro2day.gr, η "συμφωνία κυρίων" ανάμεσα στην κυβέρνηση και τους εργολάβους βασίζεται στα εξής δεδομένα:
-Τα έξοδα από τα διόδια θα είναι μειωμένα κατά 45% σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και το χρηματοδοτικό κενό θα καλυφθεί με αντίστοιχη μείωση των εσόδων που θα λάμβανε το ελληνικό δημόσιο.

-Οι εργολάβοι περιορίζουν τις διεκδικήσεις τους κατά σχεδόν 50% δηλαδή στα 280 εκατ. ευρώ. Το τελικό ύψος των απαιτήσεων θα διαμορφωθεί αφού υπάρξουν οι σχετικοί έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Οι εργολάβοι όμως παραιτούνται όμως από την προσφυγή στο αρμόδιο διεθνές διαιτητικό δικαστήριο.

-Μετατίθεται για το μέλλον η κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα καθώς και του τελευταίου τμήματος του οδικού άξονα Ε65 (μετά τα Τρίκαλα), όπως και του τμήματος απο τη Σκάρφεια έως τον ανισόπεδο κόμβο Ξυνιάδας του ίδιου άξονα. Στην ουσία θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση μόνο το κομμάτι του άξονα κεντρικής Ελλάδας που διέρχεται από το Θεσσαλικό κάμπο.
Οι οδικοί άξονες που επανεκκινούνται είναι οι:
-Ολυμπία Οδός: (οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα)
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (οδικός άξονας Ράχες Φθιώτιδας-Κλειδί Ημαθίας)
-Κεντρική Οδός Ε65 (οδικός άξονας Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Εγνατία και τμήμα ΠΑΘΕ Σκάρφεια –Ράχες)
-Ιόνια Οδός (οδικός άξονας Αντίρριο-Ιωάννινα και τμήμα ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας) thebest.gr you.gr 8.000 προϊόντα τεχνολογίας σε χαμηλές τιμές. Δωρεάν παράδοση από 300 σημεία! Κάντε Click Εδώ
Share this article :
 
Creation Template: ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS |
Copyright © 2011. ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS