Από την μπάρα στο εδώλιο και τον «Τειρεσία»!

Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 20110 σχόλια

«Σκληραίνουν» τη στάση τους έναντι των οδηγών που αρνούνται να πληρώσουν διόδια οι εταιρίες των αυτοκινητοδρόμων. Με τη χρήση φωτογραφιών και τη
συνεργασία της Τροχαίας (υπουργείο Προστασίας του Πολίτη) θα στέλνουν το... λογαριασμό στο σπίτι του οδηγού κι αν αυτός εξακολουθεί να μην πληρώνει στο Δικαστήριο και τον «Τειρεσία»!Την ίδια ώρα το κίνημα κατά των διοδίων φουντώνει και σύμφωνα με τον διευθυντή λειτουργίας της εταιρίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» κ. Γιάννη Νασούλη, «1 στους 10 οδηγούς δεν πληρώνει διόδια» στα όρια δικαιοδοσίας της. Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» ανακοίνωσε χθες νέες αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, που θα ισχύουν από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011.
Τη μείωση αυτή στις εισπράξεις των διοδίων επικαλούνται οι τράπεζες και σταματούν τη χρηματοδότηση προς τις κατασκευάστριες εταιρίες, οι οποίες, όπως επιβεβαίωσε χθες ο αρμόδιος υφυπουργός κ. Γιάννης Μαγκριώτης, απειλούν να εγκαταλείψουν τα έργα και να φύγουν. «Ακριβά τα διόδια αλλά είναι λάθος να μην τα πληρώνουν οι πολίτες», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Αναλυτικά:
Όπως ανακοίνωσε η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» ανακοινώνει ότι από τα μεσάνυχτα της Κυριακής 9 Ιανουαρίου προς τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου 2011, οι τιμές στους σταθμούς διοδίων του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί διαμορφώνονται σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης ως εξής:
            Πελασγία        Μοσχοχώρι    Πλευρικός
Γυρτώνης       Πλευρικός
Μακρυχωρίου            Μακρυχώρι    Πυργετός        Λεπτοκαρυά   Κλειδί (Αιγίνιο)
                                                                                               
Κατηγορία 1   1,80 € 2,10 € 0,40 € 0,60 € 0,70 € 1,60 € 2,10 € Χωρίς Χρέωση
Κατηγορία 2   2,60 € 2,90 € 0,50 € 0,80 € 1,00 € 2,30 € 3,10 € Χωρίς Χρέωση
Κατηγορία 3   6,40 € 7,30 € 1,30 € 2,00 € 2,50 € 5,80 € 7,60 € Χωρίς Χρέωση
Κατηγορία 4   8,90 € 10,30 €           1,80 € 2,90 € 3,60 € 8,10 € 10,70 €           Χωρίς Χρέωση
Ο νέος τιμοκατάλογος περιλαμβάνει ΦΠΑ 23% και θα ισχύει για όλους τους χρήστες του αυτοκινητόδρομου, συμπεριλαμβανομένων των συνδρομητών του e way.
Από τις νέες τιμές των διοδίων προκύπτει όσον αφορά στα ΙΧ (κατηγορία 2) ότι η αύξηση είναι 20 λεπτά στα διόδια εισόδου στον αυτοκινητόδρομο (Πελασγία και Λεπτοκαρυά), 10 λεπτά στους ενδιάμεσους (Μοσχοχώρι, Πυργετός,) ενώ παραμένει σταθερή η τιμή του 1 ευρώ στο Μακρυχώρι.
Στην κατηγορία 1 (μοτοσικλέτες) η αύξηση ανέρχεται στα 10 λεπτά στους περισσότερους σταθμούς πλην του Μοσχοχωρίου (20 λεπτά) και του Μακρυχωρίου (αμετάβλητη).
Όσον αφορά στα μεγάλα φορτηγά, η αύξηση φθάνει έως και τα 60 λεπτά για την κατηγορία 4 στα διόδια Λεπτοκαρυάς.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Στο μεταξύ, με το κύμα κατά των διοδίων να φουντώνει (1 στους 10 δεν πληρώνει διόδια δήλωσε χθες ο διευθυντής λειτουργίας της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» κ. Γιάννης Νασούλης - 1 στους 5 δεν πληρώνει πανελλαδικά εκτιμά το υπουργείο Υποδομών ), οι εταιρείες αυτοκινητοδρόμων ενεργοποιούν διάταξη στη σύμβαση παραχώρησης και φωτογραφίζουν πλέον τα οχήματα των οποίων οι οδηγοί αρνούνται να πληρώσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε», η φωτογράφιση έχει ξεκινήσει ήδη σε όλους τους σταθμούς διοδίων της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» καθώς η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα άναψε το «πράσινο φως» σε όλες τις εταιρίες των αυτοκινητόδρομων της χώρας να χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες των οδηγών που δεν πληρώνουν.
Η διαδικασία που (θα) ακολουθείται είναι η εξής: οι φωτογραφίες των ΙΧ των οποίων οι οδηγοί δεν πληρώνουν (θα) στέλνονται στην Τροχαία (υπουργείο Προστασίας του Πολίτη) προκειμένου να παράσχει στην εταιρία του αυτοκινητοδρόμου τα στοιχεία του ιδιοκτήτη του οχήματος.
Μόλις η εταιρία παραλάβει τα στοιχεία, θα στέλνει στον οδηγό επιστολή και θα τον καλεί να πληρώσει το αντίτιμο του διοδίου που δεν κατέβαλε εντός 15 ημερών (η πληρωμή θα μπορεί να γίνει είτε μέσω τράπεζας είτε στα διόδια).
Αν ο οδηγός δεν πληρώσει εντός της προθεσμίας αυτής, η εταιρία του αυτοκινητοδρόμου θα προσφεύγει στη Δικαιοσύνη για να εκδοθεί διαταγή πληρωμής. Στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός θα καλείται να πληρώσει το αντίτιμο του διοδίου, πρόστιμο ίσο με 20 φορές την αξία του και τα δικαστικά έξοδα. Για παράδειγμα, αν ένας οδηγός ΙΧ επιβατικού δεν πληρώσει τα 2,90 ευρώ στα διόδια Μοσχοχωρίου, θα κληθεί εφόσον εκδοθεί εις βάρος του διαταγή πληρωμής να πληρώσει τα 2,90 ευρώ συν πρόστιμο. 58 ευρώ συν τα δικαστικά έξοδα.
Αν μάλιστα ο οδηγός εξακολουθήσει να μην πληρώνει, τότε θα εγγράφεται και στον «Τειρεσία».
ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Στο μεταξύ, ο υφυπουργός Υποδομών κ. Γιάννης Μαγκριώτης μιλώντας χθες στο «ΣΚΑΪ» ανέφερε ότι οι κοινοπραξίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητόδρομους απειλούν να αποχωρήσουν από τα έργα λόγω διαφόρων προβλημάτων, όπως η άρνηση πληρωμής διοδίων που παίρνει διαστάσεις, το «μπλοκάρισμα» της χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αλλά και η καθυστέρηση των απαλλοτριώσεων, εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου.
«Υπάρχει η απειλή να φύγουν. Επισήμως δεν μας έχουν θέσει το ζήτημα, αλλά το ακούμε δεξιά κι αριστερά», τόνισε ο κ Μαγκριώτης, ο οποίος χαρακτήρισε «λάθος την κίνηση πολιτών να μην πληρώνουν διόδια. Ζημιώνουν – εξήγησε - όχι μόνο το κράτος που εισπράττει μόνο τον ΦΠΑ από το κάθε αντίτιμο διοδίου, αλλά και οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες που υφίστανται ζημιά, θα στραφούν εναντίον του δημοσίου για διαφυγόντα κέρδη».
Πάντως, ο κ. Μαγκριώτης επισήμανε ότι αυτές οι κινήσεις πολιτών αναδεικνύουν πράγματι ένα υπαρκτό πρόβλημα, που είναι τα «ακριβά διόδια», ενώ ανέφερε ότι εδώ και λίγο καιρό, οι τράπεζες που χρηματοδοτούν τις κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν σταματήσει τη χρηματοδότησή τους, επικαλούμενες τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, τη μείωση της ροής των αυτοκινήτων, λόγω της οικονομικής κρίσης και τη μη πληρωμή διοδίων, καθώς και την αύξηση των επιτοκίων σε σχέση με την περίοδο που υπεγράφησαν οι συμβάσεις.
«Εμείς - υπογράμμισε ο υφυπουργός - θεωρούμε πως οι απαιτήσεις των τραπεζών είναι υπερβολικές. Το δημόσιο θα προσπαθήσει και θα τα καταφέρει να είναι σωστό στις συμβατικές του υποχρεώσεις».
Όπως εξήγησε ο κ. Ι. Μαγκριώτης, «οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες έχουν κληθεί από το υπουργείο Υποδομών, σ’ έναν υπεύθυνο διάλογο για να σωθούν οι αυτοκινητόδρομοι. Κι αυτό είναι προς το συμφέρον του ελληνικού δημοσίου και των ίδιων των εταιριών. Πρέπει, είπε, να γίνουν τροποποιήσεις και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, αφού προχωρήσουμε σε διαπραγματεύσεις, με βάση τα νέα δεδομένα, για να σώσουμε τα έργα και οι συμβάσεις αυτές θα έρθουν σύντομα στη Βουλή», είπε.
ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με την αναγκαία παρέμβαση για τα έργα παραχώρησης αυτοκινητόδρομων, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
«Η υλοποίηση των έργων με συμβάσεις παραχώρησης, κινδυνεύει σήμερα να ακυρωθεί, εξαιτίας αδικαιολόγητων κυβερνητικών παραλείψεων και καθυστερήσεων.
Παραλείψεις και καθυστερήσεις (στη διαδικασία απαλλοτριώσεων, στη χορήγηση των αναγκαίων αδειών, στην οριστικοποίηση του βασικού σχεδιασμού, στη μη έγκαιρη καταβολή του ΦΠΑ) που οδηγούν τις δανείστριες τράπεζες -κυρίως τις ευρωπαϊκές- στη διακοπή της ροής χρηματοδότησης αυτών των έργων, με κίνδυνο ακόμη και την καταγγελία των δανειακών συμβάσεων.
Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει στην ακύρωση των έργων παραχώρησης με καταστροφικές συνέπειες, τόσο στον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο, όσο και στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, ενώ θα επιφέρει μείωση της ανάπτυξης και προφανή αύξηση της ανεργίας.
Η κυβέρνηση γνωρίζει το πρόβλημα. Γνωρίζει και τις λύσεις. Πρέπει, επιτέλους, να δράσει και όχι μόνο να παρακολουθεί το πρόβλημα. Να προχωρήσει, επιτέλους, στις απαραίτητες ρυθμίσεις για τις οποίες είναι αποκλειστικά υπεύθυνη, ώστε να αποφευχθούν οι ολέθριες επιπτώσεις από την καταγγελία των δανειακών συμβάσεων από τις δανείστριες τράπεζες».
ΤΟ ΚΚΕ
Ανακοίνωση για το θέμα των διοδίων εξέδωσε χθες το ΚΚΕ επισημαίνοντας:
«Με την ποινικοποίηση της μη καταβολής διοδίων και των λαϊκών κινητοποιήσεων για την κατάργησή τους η κυβέρνηση επιχειρεί να προστατεύσει τη ξεδιάντροπη ληστεία που διαπράττουν οι μεγαλοκατασκευαστές στο λαό, μέσω των διοδίων. Η λαϊκή πάλη για την κατάργηση της επαίσχυντης συμφωνίας παράδοσης των αυτοκινητόδρομων στους μεγαλοκατασκευαστές, που στηρίζουν μαζί ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και ανέχονται τα άλλα κόμματα της ΕΕ, πρέπει να κλιμακωθεί. Να συνδεθεί με την πάλη για την ανατροπή της πολιτικής που υπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων».
ΣΥΡΙΖΑ
«Η κινητοποίηση των επιτροπών ενάντια στα διόδια της Κυριακής 9-1-2011, έχει σκοπό να γνωστοποιήσει ότι αναμένεται μια χρονιά με δυναμικές και συνεχείς αντιδράσεις ενάντια στη λαίλαπα των διοδίων που πλήττει τους πολίτες όλης της χώρας», επισημαίνουν σε ερώτησή τους προς την κυβέρνηση ο πρόεδρος της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας και η Λαρισαία βουλευτής κ. Ηρώ Διώτη.
Στην ερώτηση που απευθύνεται προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Οικονομικών, Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ο κ. Αλ. Τσίπρας και η κ. Διώτη αναφέρουν:
«Η προκλητική παραχώρηση της δημόσιας περιουσίας από το κράτος στους ιδιώτες-μεγαλοεπιχειρηματίες συνεχίζεται, ενώ παράλληλα σχεδόν διπλασιάζονται τα εισιτήρια στις αστικές συγκοινωνίες και στον ΟΣΕ. Οι εταιρίες που λυμαίνονται τους εθνικούς μας δρόμους αυξάνουν χωρίς όριο τις τιμές των διοδίων και κατασκευάζουν νέους σταθμούς διοδίων -με τη συναίνεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης, που συνυπέγραψαν τη σύμβαση παραχώρησης-, προσθέτοντας ένα ακόμη πλήγμα στα εισοδήματα των εργαζομένων.
Τα διόδια σε όλη την Ελλάδα δεν είναι δημόσια, έχουν παραχωρηθεί με συμβάσεις σε ιδιωτικά κεφάλαια. Το κράτος μέσω αυτών των συμβάσεων καρπώνεται εν κρυπτώ ένα μεγάλο ποσοστό των εσόδων, μη δεσμευόμενο εκ των συμβάσεων να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα για τη βελτίωση του οδικού δικτύου, αλλά και χωρίς κανείς να γνωρίζει σε ποιες δραστηριότητες αξιοποιούνται ή/και επενδύονται.
Ολόκληρες ζώνες (Αττική, Πιερία, Φθιώτιδα, Βοιωτία κι αλλού) περικυκλώνονται από νέους σταθμούς διοδίων και αυθαίρετες εγκαταστάσεις των εταιριών (βλ. αυθαίρετες εγκαταστάσεις διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας).
Οι δημόσιες συγκοινωνίες τεμαχίζονται και ξεπουλιούνται σε όφελος των ιδιωτικών μεταφορών, οι ήδη ελαστικές -για τις εταιρίες- συμβάσεις παραχώρησης των εθνικών οδών καταργούνται στην πράξη για τις υποχρεώσεις των παραχωρησιούχων αλλά ισχύουν στο ακέραιο για τις υποχρεώσεις του Δημοσίου. Τα χρέη και τα ελλείμματα που συσσώρευσαν οι κυβερνήσεις στις ΔΕΚΟ μεταφέρονται στους εργαζόμενους την ώρα που ιδιωτικοποιούνται τα κερδοφόρα «φιλέτα» (βλ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ).
Η εταιρία VINCI Constructions (Ολυμπία Οδός) απέλυσε παράνομα 27 εργαζόμενους στην κατασκευή του οδικού άξονα Κορίνθου-Πατρών, διαρρέοντας πως οι μαζικές απολύσεις θα συνεχιστούν μετά τις γιορτές (70 επιπλέον απολύσεις σε πρώτη φάση), ενώ εκατοντάδες εργαζόμενοι στις μεταφορές στέλνονται στην ανεργία και την αβεβαιότητα μέσω της «μεταφοράς» τους σε άλλους κλάδους.
Όμως η ασφάλεια των πολιτών τίθεται σε δεύτερη μοίρα. Τέσσερις ακόμα συμπολίτες μας έχασαν τη ζωή τους στις 27/12/2010 στο φονικό δρόμο Κορίνθου-Πατρών, ενώ στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου οι εταιρίες κατασκευής έχουν βάλει την ασφαλή μετακίνηση σε δεύτερη μοίρα.
Επειδή είναι προκλητικό και απαράδεκτο να πληρώνουν οι διερχόμενοι τόσο υψηλό αντίτιμο διοδίων για εθνικά δίκτυα-καρμανιόλες κεντρικούς δρόμους-εργοτάξια που εδώ και χρόνια τελούν «υπό επισκευή» και υπό κατασκευή, χωρίς να παρατηρείται πρόοδος των έργων,
Ερωτώνται οι κ. υπουργοί:
- Σκοπεύετε να προβείτε σε επανασχεδιασμό της πολιτικής σας στον τομέα των μεταφορών, με κατεύθυνση την επαναφορά της δημόσιας διαχείρισης των εθνικών οδών, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια των διερχομένων και όχι στα ιδιωτικά συμφέροντα;
- Θα ελεγχθεί η εταιρία κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών για τις απολύσεις που έγιναν εντός του Δεκεμβρίου; Τι μέτρα θα επιβληθούν εάν διαπιστωθεί ότι δεν εφαρμόστηκε η κείμενη εργατική νομοθεσία;».

Πηγή: eleftheria

Share this article :
 
Creation Template: ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS |
Copyright © 2011. ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS