Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου Χρίστος Παπαβρανούσης, σε
χτεσινές του δηλώσεις,
ανέφερε ότι θα ήταν ευχής έργον να δοθεί η Ιόνια οδός στην κυκλοφορία τους επόμενους μήνες. «Το γνωρίζαμε όμως εξαρχής ότι το χρονοδιάγραμμα ήταν μέσα στη σφαίρα της φαντασίας και όχι της πραγματικότητας. Το αν είναι η Ιόνια οδός θα γίνει σε 12 μήνες, σε 15 μήνες ή σε 17 μήνες έχει πολύ μικρότερη σημασία από το να μην είχαμε καταληκτική ημερομηνία. Η προσπάθεια όλων πρέπει να είναι να ολοκληρωθούν οι προσβάσεις προς την Ήπειρο για να υπάρξουν επιπτώσεις στην ανάπτυξή της» δήλωσε ο κ. Παπαβρανούσης.
Σε πολιτικό επίπεδο, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης ανέμενε κι αυτός την παράταση στα οδικά έργα. «Την παράταση την έδωσαν γιατί από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα δεν κυκλοφορούσε ευρώ στα συγχρηματοδούμενα έργα. Μια δουλειά γινόταν μόνο στην Ιόνια» ανέφερε. Επεσήμανε πάντως ότι και στην Ιόνια οδό υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες με απαλλοτριώσεις, με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και με περιβαλλοντικά ζητήματα. «Φυσικό είναι οι ανάδοχοι να δικαιούνται παράταση» τόνισε.
Για τον κ. Καχριμάνη πάντως η μεγάλη αγωνία είναι η χρηματοδότηση των οδικών αξόνων. Το μεγαλύτερο μέρος της δημόσιας συμμετοχής καλύπτεται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ). Με την παράταση που δόθηκε, οι οδικοί άξονες εκ των πραγμάτων θα γίνουν έργα-«γέφυρες» στο νέο ΕΣΠΑ. Με το σκεπτικό αυτό, ο κ. Καχριμάνης υπενθύμισε το αίτημα των Περιφερειών για παράταση ενός έτους στο τρέχον ΕΣΠΑ προκειμένου να μην περικοπεί το νέο ΕΣΠΑ ή να μη μείνουν μισοτελειωμένα έργα που δεν μπορούν να γίνουν «γέφυρες».
ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Από την άλλη, πιο επιθετικός είναι ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ, που έχει υπηρετήσει στη θέση αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Σταύρος Καλογιάννης.
«Η εξέλιξη είναι εξαιρετικά δυσμενής για την Κεντρική και Δυτική Ελλάδα και ειδικότερα για την Ήπειρο, στην οποία καταλήγουν οι δύο αυτοκινητόδρομοι, αλλά αναμενόμενη για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις, καθώς το οκτάμηνο που πέρασε από τις εκλογές, δεν έγινε τίποτα για την προώθηση των αυτοκινητοδρόμων.
Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου απέφυγε να αναφέρει ποιο είναι το κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες, λόγω της διετούς παράτασης ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων» τονίζει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του.
Ασκεί δε κριτική στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων. Τις χαρακτηρίζει «αόριστες και ατεκμηρίωτες» ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι η κυβέρνηση «εγκατέλειψε εντελώς τον τεχνικό κόσμο, ο οποίος αδυνατεί ακόμη και να εισπράξει τους λογαριασμούς του λόγω στάσης πληρωμών εδώ και ένα εξάμηνο, ενώ τα capital controls επιδείνωσαν σοβαρά τα προβλήματά του». agon.gr - ypodomes.com
ανέφερε ότι θα ήταν ευχής έργον να δοθεί η Ιόνια οδός στην κυκλοφορία τους επόμενους μήνες. «Το γνωρίζαμε όμως εξαρχής ότι το χρονοδιάγραμμα ήταν μέσα στη σφαίρα της φαντασίας και όχι της πραγματικότητας. Το αν είναι η Ιόνια οδός θα γίνει σε 12 μήνες, σε 15 μήνες ή σε 17 μήνες έχει πολύ μικρότερη σημασία από το να μην είχαμε καταληκτική ημερομηνία. Η προσπάθεια όλων πρέπει να είναι να ολοκληρωθούν οι προσβάσεις προς την Ήπειρο για να υπάρξουν επιπτώσεις στην ανάπτυξή της» δήλωσε ο κ. Παπαβρανούσης.
Σε πολιτικό επίπεδο, ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης ανέμενε κι αυτός την παράταση στα οδικά έργα. «Την παράταση την έδωσαν γιατί από τον Μάρτιο μέχρι σήμερα δεν κυκλοφορούσε ευρώ στα συγχρηματοδούμενα έργα. Μια δουλειά γινόταν μόνο στην Ιόνια» ανέφερε. Επεσήμανε πάντως ότι και στην Ιόνια οδό υπάρχουν πολλές εκκρεμότητες με απαλλοτριώσεις, με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες και με περιβαλλοντικά ζητήματα. «Φυσικό είναι οι ανάδοχοι να δικαιούνται παράταση» τόνισε.
Για τον κ. Καχριμάνη πάντως η μεγάλη αγωνία είναι η χρηματοδότηση των οδικών αξόνων. Το μεγαλύτερο μέρος της δημόσιας συμμετοχής καλύπτεται από το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ). Με την παράταση που δόθηκε, οι οδικοί άξονες εκ των πραγμάτων θα γίνουν έργα-«γέφυρες» στο νέο ΕΣΠΑ. Με το σκεπτικό αυτό, ο κ. Καχριμάνης υπενθύμισε το αίτημα των Περιφερειών για παράταση ενός έτους στο τρέχον ΕΣΠΑ προκειμένου να μην περικοπεί το νέο ΕΣΠΑ ή να μη μείνουν μισοτελειωμένα έργα που δεν μπορούν να γίνουν «γέφυρες».
ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟ ΣΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗ
Από την άλλη, πιο επιθετικός είναι ο πρώην βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ, που έχει υπηρετήσει στη θέση αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Σταύρος Καλογιάννης.
«Η εξέλιξη είναι εξαιρετικά δυσμενής για την Κεντρική και Δυτική Ελλάδα και ειδικότερα για την Ήπειρο, στην οποία καταλήγουν οι δύο αυτοκινητόδρομοι, αλλά αναμενόμενη για όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις, καθώς το οκτάμηνο που πέρασε από τις εκλογές, δεν έγινε τίποτα για την προώθηση των αυτοκινητοδρόμων.
Ενδεικτικό άλλωστε είναι το γεγονός ότι η ηγεσία του Υπουργείου απέφυγε να αναφέρει ποιο είναι το κόστος με το οποίο θα επιβαρυνθούν οι πολίτες, λόγω της διετούς παράτασης ολοκλήρωσης των αυτοκινητοδρόμων» τονίζει χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή του.
Ασκεί δε κριτική στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα για τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των δημοσίων έργων. Τις χαρακτηρίζει «αόριστες και ατεκμηρίωτες» ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι η κυβέρνηση «εγκατέλειψε εντελώς τον τεχνικό κόσμο, ο οποίος αδυνατεί ακόμη και να εισπράξει τους λογαριασμούς του λόγω στάσης πληρωμών εδώ και ένα εξάμηνο, ενώ τα capital controls επιδείνωσαν σοβαρά τα προβλήματά του». agon.gr - ypodomes.com