Ζητά δικαιότερη πολιτική διοδίων για τους χρήστες της "καρμανιόλας"
Στο ερώτημα γιατί αυξήθηκαν παντού τα διόδια εκτός από το τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, την ερμηνεία δίνει η απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου κ. Hahn μετά
από ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή σχετικά με την επιβολή διοδίων στην Ολυμπία Οδό.
Πιο συγκεκριμένα ο Νίκος Χουντής σε ερώτηση του επισήμαινε ότι: «στη σύμβαση του έργου της Ολυμπίας Οδού, όπου με βάση το άρθρο 18.2.4 και το άρθρο 24.2.3 της σύμβασης προβλεπόταν ότι μέσα σε 32 μήνες θα ολοκληρωθούν 3 τμήματα του έργου και ότι μετά από αυτήν την προθεσμία παύει η επιβολή διοδίων τελών για το μήκος των μη ολοκληρωμένων τμημάτων του τμήματος Α/Κ Τριπόλεως- Πάτρας.» και κατήγγειλε ότι: «Η Σύμβαση όμως δεν έχει τηρηθεί και παρά τη μη ολοκλήρωση του τμήματος, εισπράττονται κανονικά διόδια από τους χρήστες του δρόμου».
Στη συνέχεια της ερώτησης του αφού ρωτούσε την Κομισιόν: «Πώς δικαιολογείται η συνέχιση είσπραξης των διοδίων από την κοινοπραξία κατασκευής κατά παράβαση των χρονικών ορίων που θέτει η σύμβαση σε σχέση με την περάτωση του έργου;» κατέληγε ζητώντας από την Κομισιόν «να λάβει μέτρα για να σταματήσει άμεσα η απαράδεκτη επιβολή διοδίων».
Στην απάντησή της η Κομισιόν αποφεύγοντας να απαντήσει ρητά, αν είναι παράνομη η συνέχιση της παρακράτησης διοδίων στο τμήμα αυτό της εθνικής οδού φροντίζει να πει τα εξής «Η Ολυμπία Οδός είναι μία από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης έργου στην Ελλάδα υπό κατασκευή. Η Επιτροπή διατηρεί στενή επαφή με τις ελληνικές αρχές όσον αφορά την εξέλιξη αυτού του έργου που αποτελεί σημαντικό μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Η Επιτροπή έχει ενημερωθεί από τις ελληνικές αρχές ότι εξετάζουν διάφορες επιλογές για την τροποποίηση της πολιτικής των διοδίων του έργου της Ολυμπίας Oδού ώστε να καταστεί δικαιότερη για τον τελικό χρήστη. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη». thebest
Στο ερώτημα γιατί αυξήθηκαν παντού τα διόδια εκτός από το τμήμα της εθνικής οδού Κορίνθου-Πατρών, την ερμηνεία δίνει η απάντηση του αρμόδιου Επιτρόπου κ. Hahn μετά
από ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή σχετικά με την επιβολή διοδίων στην Ολυμπία Οδό.
Πιο συγκεκριμένα ο Νίκος Χουντής σε ερώτηση του επισήμαινε ότι: «στη σύμβαση του έργου της Ολυμπίας Οδού, όπου με βάση το άρθρο 18.2.4 και το άρθρο 24.2.3 της σύμβασης προβλεπόταν ότι μέσα σε 32 μήνες θα ολοκληρωθούν 3 τμήματα του έργου και ότι μετά από αυτήν την προθεσμία παύει η επιβολή διοδίων τελών για το μήκος των μη ολοκληρωμένων τμημάτων του τμήματος Α/Κ Τριπόλεως- Πάτρας.» και κατήγγειλε ότι: «Η Σύμβαση όμως δεν έχει τηρηθεί και παρά τη μη ολοκλήρωση του τμήματος, εισπράττονται κανονικά διόδια από τους χρήστες του δρόμου».
Στη συνέχεια της ερώτησης του αφού ρωτούσε την Κομισιόν: «Πώς δικαιολογείται η συνέχιση είσπραξης των διοδίων από την κοινοπραξία κατασκευής κατά παράβαση των χρονικών ορίων που θέτει η σύμβαση σε σχέση με την περάτωση του έργου;» κατέληγε ζητώντας από την Κομισιόν «να λάβει μέτρα για να σταματήσει άμεσα η απαράδεκτη επιβολή διοδίων».
Στην απάντησή της η Κομισιόν αποφεύγοντας να απαντήσει ρητά, αν είναι παράνομη η συνέχιση της παρακράτησης διοδίων στο τμήμα αυτό της εθνικής οδού φροντίζει να πει τα εξής «Η Ολυμπία Οδός είναι μία από τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης έργου στην Ελλάδα υπό κατασκευή. Η Επιτροπή διατηρεί στενή επαφή με τις ελληνικές αρχές όσον αφορά την εξέλιξη αυτού του έργου που αποτελεί σημαντικό μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών. Η Επιτροπή έχει ενημερωθεί από τις ελληνικές αρχές ότι εξετάζουν διάφορες επιλογές για την τροποποίηση της πολιτικής των διοδίων του έργου της Ολυμπίας Oδού ώστε να καταστεί δικαιότερη για τον τελικό χρήστη. Οι συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη». thebest