Συμφέροντα “τρώνε” τις σάρκες των Επτανησίων

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 20120 σχόλια

Σε εξέλιξη βρίσκεται διεθνής διαγωνισμός προκειμένου να αναδειχθεί μειοδότης ο οποίος θα αναλάβει την εκτέλεση των δρομολογίων για τετραετή περίοδο, ως το 2016, στις τακτικές
αεροπορικές γραμμές Αθήνας – Σύρου και Αθήνας – Ζακύνθου οι οποίες εντάσσονται στις λεγόμενες άγονες γραμμές.
Όπως όλα δείχνουν, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της www.euro2day.gr, ότι η εκτέλεσή τους θα περάσει στην αεροπορική εταιρεία Olympic Air αφού είναι η μοναδική εταιρεία που εκδήλωσε ενδιαφέρον για τα δύο συγκεκριμένα δρομολόγια μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών που έληξε προχθές.
Το μεγάλο ενδιαφέρον της αεροπορικής κοινότητας στρέφεται, όμως, στον διαγωνισμό που βρίσκεται σε εξέλιξη και αφορά την ανάθεση εκτέλεσης 24 άγονων γραμμών, στον οποίο αναμένεται να συμμετάσχει η Aegean Airlines καθώς και άλλες μικρότερες αεροπορικές εταιρείες και του οποίου η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 4 Ιανουαρίου.
Ειδικότερα ο διαγωνισμός, μεταξύ των άλλων, αφορά και τις γραμμές:
• Θεσσαλονίκης – Κέρκυρας
• Κέρκυρας – Ακτίου – Κεφαλονιάς – Ζακύνθου – Κυθήρων

Ανάδοχοι για τέσσερα χρόνια
Ο διαγωνισμός που διεξάγεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αφορά την εκτέλεση των πτήσεων αυτών για διάστημα τεσσάρων ετών, από την 1η Απριλίου 2012 έως 31 Μαρτίου 2016.
Σύμφωνα με τα όσα προβλέπει ο διαγωνισμός λόγω της ιδιαιτερότητας των αεροπορικών συνδέσεων, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι το προσωπικό θαλάμου επιβατών, που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες στις ανωτέρω συνδέσεις, ομιλεί και κατανοεί την ελληνική γλώσσα.
Οι προσφορές που θα υποβληθούν από τους υποψήφιους πρέπει να αναφέρουν ρητά το ποσό που απαιτείται ως αντιστάθμισμα ανά τρίμηνο για την εκμετάλλευση της κάθε γραμμής κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος από 1ης Απριλίου 2012 έως 31ης Μαρτίου 2016.
Το αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό που απαιτείται για να καλυφθεί το καθαρό κόστος που προκύπτει από την εκπλήρωση κάθε υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας, λαμβανομένων υπόψη των σχετικών εσόδων του αερομεταφορέα και ευλόγου κέρδους.
Κριτήριο επιλογής η χαμηλότερη τιμή
Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.
Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.
Ανώτερες τιμές απλής διαδρομής
Σε ότι αφορά τους ναύλους όπως τονίζεται από την ΥΠΑ η τιμή αναφοράς απλής διαδρομής οικονομικής θέσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τα εξής ποσά:
• μεταξύ Θεσσαλονίκης – Κέρκυρας: 78 ευρώ
• μεταξύ Κέρκυρας – Ακτίου: 48,7 ευρώ
• μεταξύ Κέρκυρας – Κεφαλονιάς: 48,7 ευρώ
• μεταξύ Κέρκυρας – Ζακύνθου: 60,2 ευρώ
• μεταξύ Κέρκυρας – Κυθήρων 65 ευρώ
• μεταξύ Ακτίου – Κεφαλονιάς: 43,5 ευρώ
• μεταξύ Ακτίου – Κυθήρων 53 ευρώ
• μεταξύ Ακτίου – Ζακύνθου: 48,7 ευρώ
• μεταξύ Κεφαλονιάς – Ζακύνθου: 48,7 ευρώ
• μεταξύ Κεφαλονιάς – Κυθήρων 50 ευρώ
• μεταξύ Ζακύνθου – Κυθήρων 48 ευρώ

Να αναφέρουμε τέλος ότι οι τιμές αυτές μπορούν να αυξηθούν σε περίπτωση απρόβλεπτης αύξησης του κόστους λειτουργίας της γραμμής, για την οποία δεν ευθύνεται ο αερομεταφορέας.
Στο έλεος των συμφερόντων
Η χρησιμότητα των συγκοινωνιών και της επικοινωνίας στις νησιωτικές περιοχές σαφώς και είναι πρώτης ανάγκης και διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η καθημερινή αεροπορική και ακτοπλοϊκή σύνδεση των Ιόνιων Νησιών παραμένει το μεγάλο ζητούμενο, δεδομένου ότι ο Καλλικράτης και όχι μόνο δημιούργησε νέες διοικητικές δομές και υπηρεσίες στην έδρα της Περιφέρειας, την Κέρκυρα, τις οποίες επισκέπτονται ολοένα και περισσότεροι κάτοικοι των άλλων περιοχών, προκειμένου να διεκπεραιώσουν διάφορες υποθέσεις τους.
Παράλληλα, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς το γεγονός ότι τους χειμερινούς μήνες η οικονομία κάθε κοινωνίας συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο λειτουργώντας ανασταλτικά για την ανάπτυξη κάθε τόπου.
Η Olympic Air δεν είναι πια δημόσιος φορέας αλλά ιδιωτικός, οπότε ισχύουν οι κανόνες της αγοράς, δηλαδή της προσφοράς και της ζήτησης. Όσο ήταν κρατική γινόταν κανονικά τα δρομολόγια. Καλά κάνει και πραγματοποιεί τα επιχειρηματικά της σχέδια, για τον απλούστατο λόγο ότι κανένας ζακυνθινός ή περιφερειακός, πολιτικός ή φορέας δεν έχει διαμαρτυρηθεί, γιατί το θέμα αυτό τούς είναι παντελώς αδιάφορο!
Αντιθέτως μπροστά στις κατά καιρούς απειλές της ότι θα διακόψει το ένα και μοναδικό δρομολόγιο που εκτελούσε από το νησί μας στην Αθήνα πέτυχε με την παρέμβαση του Βουλευτή να γίνει η γραμμή άγονη και να επιδοτείται από τα λεφτά κάθε έλληνα πολίτη.
Εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι και πάλι η διατήρηση του καθεστώτος της σκανδαλώδους διακοπή της σύνδεσης των νησιών μας με τη Θεσσαλονίκη και το σπάσιμο του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος σε δύο γραμμές: Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα και Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος προσθέτοντας αυτή τη φορά και τα Κύθηρα δημιουργώντας άπειρα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας απόφασης. Εκτός και εάν στόχος είναι να ενώσουν ξανά τα Ιόνια Νησιά και συνεπώς να υπάρχει η αξίωση να συνεδριάζει και εκεί το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Φημολογείται, δε, ότι η γραμμή που διχοτομήθηκε με απόφαση του πρώην Υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, με έναν τρόπο που προκαλεί υποψίες, συνεχίζεται και από το σημερινό Υπουργό Μάκη Βορίδη ο οποίος προφανώς και δεν ζήτησε τη γνώμη της τοπικής κοινωνίας αλλά αρκέστηκε σε αποφάσεις των εταιριών και όχι των πολιτών.
Μια άγονη γραμμή προκηρύσσεται με βάσει τις ανάγκες μιας Περιφέρειας και όχι με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα μιας εταιρίας. Δεν μπορεί, λοιπόν, ο Υπουργός μιας Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας που ο καθένας μας θα περίμενε ότι θα είναι πιο συναινετική και όχι χειρότερη μιας κομματικής να ενδιαφέρεται για τα συμφέροντα των ταξιτζήδων και όχι για την ανάπτυξη μιας κοινωνίας. Το χειρότερο; Ότι εμφανίζει συμπεριφορά όμοια με εκείνη του συναδέλφου του της Ναυτιλίας Άδωνη Γεωργιάδη στο θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Μήπως, κ. Βορίδη μήπως είναι κομπίνα ότι η άγονη γραμμή ξεκινά και τελειώνει στη Ζάκυνθο; μήπως η πίτα είναι μοιρασμένη κατά τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα και της Olympic Air και της Aegean και της Skyexpress;
Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 1/3 των επιβατών του δρομολογίου που καταργήθηκε ήταν συμπατριώτες μας, τότε γίνεται πλήρως αντιληπτό γιατί θέλουμε να εξυπηρετούμαστε στη βασική ανάγκη της επικοινωνίας μας με την έδρα της Περιφέρειάς μας, καθώς και με τη Θεσσαλονίκη.
Βέβαια, θα μπορούσε κανείς να πει και τι δεν τους είναι αδιάφορο στη Ζάκυνθο αλλά και την Περιφέρεια; Εδώ δεν ενδιαφέρθηκαν για ζητήματα ζωής και θανάτου των Επτανήσων και θα ενδιαφερθούν για τις πτήσεις και την ανάπτυξη που μπορεί να έρθει μέσω αυτών; Επί της ουσίας, τη πολιτική αφωνία του δημάρχου, της περιφέρειας, του βουλευτή και των αρχών εκμεταλλεύτηκαν τα πολιτικά “λαμόγια” του υπουργείου Μεταφορών σερβίροντας στον Υπουργό και σε κάθε πολίτη τους σκοπούς τους, με την υποτιθέμενη συναίνεση των αρχών του τόπου.
Ποιος φορέας ρωτήθηκε από το Υπουργείο, αν εξυπηρετείτε με αυτή την απόφαση μια ολόκληρη Περιφέρεια; Με ποιόν συμφώνησε το Υπουργείο; Ποιος ανέλαβε την ευθύνη, μίλησε με τις αρχές της αυτοδιοίκησης, τους κοινωνικούς φορείς, το λαό; Ποιος από τη μια μιλάει για διαύγεια και από την άλλη μας οδηγεί χρόνια πίσω; Γιατί το υπουργείο παρέχει δίχτυ προστασίας στους ιδιοκτήτες των εταιριών και τα συμφέροντά τους; Πότε αποφάνθηκε το Περιφερειακό Συμβούλιο για να υλοποιηθεί μια τέτοια απόφαση;
Η ουσία, όμως, είναι αλλού. Μήπως, τελικά, βολεύει η εκκωφαντική σιωπή των πολιτικών μας, με τη λογική ότι δεν υπάρχει αντίδραση, “πετάμε” όποτε και εφόσον μας αρέσει και σε όποιον προορισμό, δε μιλάει κανείς, λέμε μετά ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον και ότι τα αεροπλάνα πηγαινοέρχονται άδεια στη Ζάκυνθο και τα υπόλοιπα νησιά, καταργούμε την πτήση, αρχίσουν να φωνάζουν οι πολίτες για το θεαθήναι και μετά θα εντάξουμε τα δρομολόγια στις επιδοτούμενες πτήσεις και θα τα κονομάμε διπλά. Τυχαίο; Δε νομίζουμε!
Share this article :
 
Creation Template: ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS |
Copyright © 2011. ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS