Κεραυνός στους αγρότες Ακτίου-Βόνιτσας που ζητούν αναβάθμιση του δικτύου
Αποκαλυπτική είναι η απαντητική επιστολή του διευθυντή
Περιφέρειας Πελοποννήσου – Ηπείρου της ΔΕΗ Σπ.Μυλωνάς προς τον δήμο Ακτίου – Βόνιτσας αναφορικά με τις εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών που επιθυμούν να δημιουργήσουν αγρότες της συγκεκριμένης περιοχής.Όπως είναι γνωστό προ ημερών η ΔΕΗ εξέφρασε αδυναμία έγκρισης αιτήσεων στους συγκεκριμένους αγρότες υποστηρίζοντας πως η γραμμή Ρ-22 είναι κορεσμένη. Θέτοντας παράλληλα ως απαραίτητη προϋπόθεση της συγκεκριμένης γραμμής. Απαντώντας λοιπόν σε νεότερο έγγραφο το οποίο αποκαλύπτει το agrinionews, η ΔΕΗ ξεκαθαρίζει ότι οι διαδικασίες θα προχωρήσουν εφόσον οι ενδιαφερόμενοι αγρότες αναλάβουν και τη δαπάνη για την αναβάθμιση της συγκεκριμένης γραμμής. Συγκεκριμένα αναφέρει :»Βάσει του υφισταμένου νομικού πλαισίου που προβλέπει την καταβολή από τους παραγωγούς ΑΠΕ του πλήρους κόστους των έργων που απαιτούνται για τη σύνδεση των σταθμών τους, οι δαπάνες για τις αναβαθμίσεις αυτές καταβάλλονται από τους υποψηφίους επενδυτές ή επιμερίζονται σε αυτούς. Ο αριθμός των έργων που τελικά θα υλοποιηθούν θα εξαρτηθεί και από το θετικό ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών».
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει ότι οι πολλοί αγρότες παραμένουν εγκλωβισμένοι στις διαδικασίες και ενώπιον εμπλοκών που απομακρύνουν το «όνειρο» της επένδυσης. Θυμίζουμε ότι στην περίπτωση της περιοχής του Αγρινίου η ΕΑΣ Αγρινίου έχει αναλάβει να χρηματοδοτήσει τη μελέτη αναβάθμισης του δικτύου της ΔΕΗ . Οι αγρότες του Ακτίου – Βόνιτσας που θα βρουν συμπαραστάτη;
Περιφέρειας Πελοποννήσου-Ηπείρου για τα φωτοβολταικά των αγροτών του Ακτίου-Βόνιτσας
1. Η ΔΕΗ Α.Ε. μετά την υποβολή των επτακοσίων σαράντα (740) αιτημάτων Αγροτών στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας, προχώρησε αρχικά στην αποτύπωση στο δίκτυο Μέσης Τάσης (ΜΤ) κάθε μίας περίπτωσης ξεχωριστά. Στη συνέχεια και σε πρώτη φάση ανακοινώθηκαν οι όροι σύνδεσης σε διακοσίους ογδόντα (280) Αγρότες του Νομού που συνδέονται στις λιγότερο επιβαρυμένες από πλευράς ισχύος εγκαταστάσεώς μας.
2. Σε δεύτερη φάση, εντός του προσεχούς Ιουνίου, θα εξεταστεί η δυνατότητα σύνδεση των υπολοίπων (εμπεριέχονται οι υπόψη αιτήσεις για το Φ/Β σταθμό στη Βόνιτσα) και θα ενημερωθούν σχετικά οι ενδιαφερόμενοι. Επισημαίνεται ότι οι υπόψη περιπτώσεις απαιτούν ιδιαίτερα σύνθετες μελέτες προκειμένου να αποφασισθεί εάν και με ποιο τρόπο θα συνδεθούν οι Φ/Β σταθμοί στις έντονα φορτισμένες εγκαταστάσεις μας.
3. Με βάση τα παραπάνω θα προσδιοριστούν τα έργα εκείνα που απαιτούνται για την σύνδεση στη γραμμή Μ.Τ. R-22 ΑΚΤΙΟΥ των δέκα (10) Φ/Β Σταθμών στην Βόνιτσα. Αν από την εκπόνηση της μελέτης προκύψει αδυναμία σύνδεσης θα εξετασθούν και προταθούν εναλλακτικές λύσεις όπως οι ενισχύσεις του υφισταμένου δικτύου, κατασκευή νέου υποσταθμού κλπ.
4. Βάσει του υφισταμένου νομικού πλαισίου που προβλέπει την καταβολή από τους παραγωγούς ΑΠΕ του πλήρους κόστους των έργων που απαιτούνται για τη σύνδεση των σταθμών τους, οι δαπάνες για τις αναβαθμίσεις αυτές καταβάλλονται από τους υποψηφίους επενδυτές ή επιμερίζονται σε αυτούς. Ο αριθμός των έργων που τελικά θα υλοποιηθούν θα εξαρτηθεί και από το θετικό ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών.
5. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία.
2. Σε δεύτερη φάση, εντός του προσεχούς Ιουνίου, θα εξεταστεί η δυνατότητα σύνδεση των υπολοίπων (εμπεριέχονται οι υπόψη αιτήσεις για το Φ/Β σταθμό στη Βόνιτσα) και θα ενημερωθούν σχετικά οι ενδιαφερόμενοι. Επισημαίνεται ότι οι υπόψη περιπτώσεις απαιτούν ιδιαίτερα σύνθετες μελέτες προκειμένου να αποφασισθεί εάν και με ποιο τρόπο θα συνδεθούν οι Φ/Β σταθμοί στις έντονα φορτισμένες εγκαταστάσεις μας.
3. Με βάση τα παραπάνω θα προσδιοριστούν τα έργα εκείνα που απαιτούνται για την σύνδεση στη γραμμή Μ.Τ. R-22 ΑΚΤΙΟΥ των δέκα (10) Φ/Β Σταθμών στην Βόνιτσα. Αν από την εκπόνηση της μελέτης προκύψει αδυναμία σύνδεσης θα εξετασθούν και προταθούν εναλλακτικές λύσεις όπως οι ενισχύσεις του υφισταμένου δικτύου, κατασκευή νέου υποσταθμού κλπ.
4. Βάσει του υφισταμένου νομικού πλαισίου που προβλέπει την καταβολή από τους παραγωγούς ΑΠΕ του πλήρους κόστους των έργων που απαιτούνται για τη σύνδεση των σταθμών τους, οι δαπάνες για τις αναβαθμίσεις αυτές καταβάλλονται από τους υποψηφίους επενδυτές ή επιμερίζονται σε αυτούς. Ο αριθμός των έργων που τελικά θα υλοποιηθούν θα εξαρτηθεί και από το θετικό ενδιαφέρον των υποψηφίων επενδυτών.
5. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία.
agrinionews