Εισπράττουν τα διόδια, πάγωσαν τα έργα και κάνουν... απολύσεις

Τρίτη 19 Ιουλίου 20110 σχόλια

Μια ακόμη ένδειξη ότι στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα οι προοπτικές ολοκλήρωσης του έργου είναι δυσοίωνες, αποτελεί η

επικείμενη απόλυση εκατοντάδων εργαζομένων στα εργοτάξια της «Ολυμπίας οδού».
Αν και τα διόδια τλειτουργούν κανονικά εδώ και 1,5 χρόνο με συνεχείς αυξήσεις στο αντίτιμο των...
διερχομένων Ι.Χ. το οποίο σήμερα αγγίζει τα 3,10 ευρώ για κάθε σταθμό διοδίων (σταθμός Ζευγωλατιού στο Κιάτο, σταθμός Κορίνθου, σταθμός Ρίου στην Πάτρα), η κατασκευή του έργου παραμένει ανολοκλήρωτα. Η κατάσταση στον αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα με το κίνημα «Δεν πληρώνω διόδια» της Πάτρας, είναι τουλάχιστον επικίνδυνη για τους διερχόμενους οδηγούς, ενώ τα έργα έχουν μείνει στάσιμα εδώ και τρεις μήνες έχοντας παραμείνει μόνον μια λωρίδα ανοιχτή για κάθε ρεύμα διέλευσης οχημάτων δίχως διάζωμα και επικίνδυνα ρήγματα στο δρόμο.

Σύμφωνα με το Πανελλαδικό Συντονιστικό Επιτροπών Αγώνα κατά των διοδίων, η γαλλική Vinci που κατασκευάζει το έργο μαζί με την Hochtief, J&P Αβαξ, Άκτωρ Παραχωρήσεις, έχει απομακρύνει όπως αναφέρει από τα εργοτάξια πάνω από 26 άτομα. Ταυτόχρονα, αποφάσισε να αυξήσει τα διόδια παρά το γεγονός ότι τα έργα καθυστερούν σημαντικά.


Με απλά λόγια οι οδηγοί θα πληρώνουν περισσότερα για ένα έργο που δεν έχει διεξαχθεί και μάλιστα είναι άγνωστο αν θα παραδοθεί αργότερα από τα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα ή ποτέ... Όσο για την δικαιολογία ότι πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολο έργο, μάλλον δεν πείθει ιδιαίτερα.

«Υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο η Ολυμπία οδός να μην προχωρήσει, να παγώσει». Αυτή τη δήλωση έκανε στις 24/3/2011 ο Υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας σε συνάντηση με εκπροσώπους από το δήμο και τη περιφέρεια της Αχαΐας. Το κίνημα «Δεν πληρώνω-Δεν πληρώνω» τότε εξέφρασε έντονες αντιδράσεις, ενώ από τότε μέχρι σήμερα οι κάτοικοι της Πάτρας διαμαρτύρονται για τις απολύσεις δεδομένου ότι ήδη η περιοχή μαστίζεται από την ανεργία.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ανακοινώθηκαν σήμερα νέες απολύσεις στα εργοτάξια της Ολυμπία Οδού καθιστώντας το μέλλον του έργου αμφίβολο. Ξεκινά από σήμερα λοιπόν και πάλι ο… χορός των απολύσεων στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού με το Σωματείο Εργαζομένων στην Ολυμπία Οδό «η Γαλαρία» να... καταγγέλλει πως μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου θα έχουν απολυθεί και οι 2.800 εργαζόμενοι.


«Θα πρέπει να ξεχάσουμε πλέον τα έργα των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, όπως είναι Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα καθώς πλέον έληξαν οι συμβάσεις. Θα πρέπει η κυβέρνηση να επαναδιαπραγματευτεί όλες αυτές τις συμβάσεις που είχαν γίνει και αν τελικά θα ξαναξεκινήσουν οι εργασίες» σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος της «Γαλαρίας» Θεόδωρος Τσελεπής.


Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η «Γαλαρία»: «Η «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ» αποτελεί παρελθόν. Μαζί και οι υπόλοιποι οδικοί άξονες. (Ε65, Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια Οδός.). Πάνω από 7000 εργαζόμενοι μένουν άνεργοι. Ανάμεσά τους 2800 εργαζόμενοι της «Ολυμπίας Οδού». Αποκλειστικά υπεύθυνοι οι κύριοι: Σουφλιάς πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, Κατσιγιάννης πρώην ΓΓ ΥΠΕΧΩΔΕ, Ρέππας πρώην Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Ραγκούσης Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, Μαγκριώτης Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων.
Συνυπεύθυνες οι εταιρίες VINCI, HOCHTIEF, AΚΤΩΡ, J & P ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η Salfo & Συνεργάτες ΕΠΕ που έπαιζε πρωταγωνιστικό ρόλο στην κωμωδία «Ανεξάρτητος Μηχανικός».

Θύματα όλοι εμείς, οι εργαζόμενοι που μένουμε στον δρόμο. Είναι εξοργιστικό πως, ακόμα και τώρα, επικοινωνιακά παιχνίδια παίζονται στην πλάτη μας. Από την μία ο πρώην υπουργός Ρέππας να μιλά για υπογραφή μνημονίου συναντίληψης με τους εργολάβους και να διαψεύδεται από τον νυν υπουργό και από την άλλη ο υπουργός «Ανάπτυξης» Χρυσοχοΐδης να μιλά για 14 δις από το ΕΣΠΑ που θα ξεμπλοκάρουν τα έργα και να διαψεύδεται από τον υφυπουργό Μαγκριώτη.


Τα μεγάλα έργα ,όπως τα ξέραμε, δεν πρόκειται να κατασκευαστούν. Οι συμβάσεις, που αποτελούν νόμο του κράτους, τσαλαπατήθηκαν από όλους τους εμπλεκόμενους. Οι τραπεζίτες, που μας παίρνουν τα σπίτια για μια δόση δανείου, αρνούνται νταηλίδικα να εκπληρώσουν τις δανειακές τους συμβάσεις που οι ίδιοι υπέγραψαν με τους εργολάβους. Οι εργολάβοι συνεχίζουν να εισπράττουν διόδια και να μη βάζουν μία ,παρότι είναι υποχρεωμένοι από την σύμβαση να φροντίζουν για την συνεχή και απρόσκοπτη χρηματοδότηση του έργου.


Οι εργαζόμενοι καταλήγοντας την ανακοίνωση τους διερωτώνται εύλογα:


«Τι ποσοστό επί του έργου έχετε κατασκευάσει; Τι έχετε εισπράξει μέχρι σήμερα; Πόσα χρήματα έχετε καταβάλει? Γιατί δεν προστρέχετε στα δικαστήρια για αποζημιώσεις, λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων, παρά σταματάτε το έργο; Γιατί διακόπτεται τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests σας έχετε προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας); Πόσα χρήματα έχουν εισπραχθεί από τα διόδια σε κάθε σταθμό, σε ετήσια βάση το 2008, το 2009 και το 2010; Πόσα απ’ αυτά τα ποσά έχει εισπράξει ο παραχωρησιούχος, πόσα έχει εισπράξει το κράτος;»
Share this article :
 
Creation Template: ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS |
Copyright © 2011. ΑΚΤΙΟ ΒΟΝΙΤΣΑ PRESS